Rulo.ee on e-pood, mille missioon on muuta rulookardinate ostmine lihtsaks. Firma idee sai alguse, kui omal käel avastati, et ruloode tellimine on keeruline ja veniv protsess nii poes kohapeal käies kui ka e-poode külastades. Muret tekitasid pikad ooteajad ja tüütud hinnapäringud, et teada saada palju üldse sobiva aknakatte eest välja peab käima. Rulo alustas oma äri ja kasutajasõbraliku e-poega 2017. aastal ja tootis 2019. aastal juba üle 4 000 rulookardina. 2019. aasta teine kvartal oli lausa poolteist korda suurema käibega kui terve 2018. aasta kokku. Firma ei ole ka tähelepanuta jäänud. Põlvamaal asuv ettevõtte sai kohaliku ettevõtlusauhindade galal oma töö eest Põlvamaa Tõusva Tähe auhinnaga tunnustatud. Kuidas aga endale selline edu tagati? Ikka läbi sotsiaalmeedia.
Sotsiaalmeedia turundus – aegunud võtted
Klassikalised trikid ja kulunud reklaamlaused enam sihtgruppe ei kõneta. Internet on reklaami sedavõrd täis, et see on muutunud tapeediks, mida vilunud silm on õppinud eirama ja mööda vaatama. Kedagi ei huvita sinu ettevõtte soliidne vanus, külmaks jättev hinnakampaania, Google’st kopeeritud pildid või sotsiaalmeedia jagamismängud. Need mängud kasvatavad su fännibaasi, aga vaid auhinnast motiveeritud jälgijad ei ole lojaalsed.
Seetõttu ei tasu oma platvormidel sihtida edevuse mõõdikuid (vanity metrics) nagu jälgijate arv ja meeldimised, mis on kergesti manipuleeritavad ega korreleeru firma tegeliku eduga. Hoia silm peal hoopis jälgijate kaasatusel ja uutel klientidel, mis palju paremini näitavad su strateegia toimimist.
Sotsiaalmeedia turundus – kaasaegne lahendus
Traditsiooniliselt hoiavad ettevõtted turunduses kliendiga distantsi – meie oleme firma, teie olete kliendid. Meie pakume neid tooteid ja teenuseid, teie ostke neid tooteid teenuseid. Rulo on valinud teistsuguse lähenemise. Fookuses on julged ja ajakohased sõnumid ja tihe UGC (tarbijate loodud sisu) kasutamine, samas ei ole kuhugi kadunud ka turundussõnumid, sest ka müügiga on vaja tegeleda.
Rulo sotsiaalmeedia suhtleb sihtgrupiga nii nagu sõbrad internetis ikka omavahel suhtlevad. Märksõnadeks on vahetus, huumor, eneseiroonia, huvitavad juhtumised, kordaminekud ja ebaõnnestumised. Julged, kohati isegi robustsed, sõnumid ja visuaalid haaravad inimeste tähelepanu ja tekitavad jälgijates kõneainet.
UGC ehk User Generated Content on igasugune sisu, mida inimesed sinu ettevõttest postitavad ja mitte miski ei müü ega tekita sellisel määral usaldust, kui rahulolevate klientide ehedad postitused ning rahulolev tagasiside. Ka Rulo postitab alatasa klientide loodud pildimaterjali ja autentset tagasisidet.
Selleks, et Rulo sotsiaalmeedia ei oleks ainult jutu ja naljategemise koht, on muude sõnumitega kombineeritud erinevad pakkumised ja püsti on pandud Facebook pood, mis võimalike ostjate klienditeekonna palju lühemaks muudab. Kuigi inimesed ütlevad, et nad müügisõnumeid ei salli, ootavad nad tegelikult firma sotsiaalmeedias infot soodustuste, promokoodide, kampaaniate või muude kasulike pakkumiste kohta. Samas peab müük olema osavalt põimitud muu sisuga, et ühekülgsust vältida.
Tulemuslikkus
Eriolukord on olnud keeruline aeg, mil mitmed ettevõtted on esmajärjekorras turundusest ja sotsiaalmeedia kasutamisest loobunud, sest seda on nähtud kui lisakulutust mitte võimalust oma äri edendamiseks. See-eest hoidis sotsiaalmeedia pulli sarvedest kinni Rulo, kes ka keerulisel ajal ajal otsustas oma asja edasi ajada ning see töötas. Postitused jätkusid ja kampaania “KARANTIIN20” muutis 2020. aasta märtsi firma kõige edukamaks müügikuuks. Rulo fännibaas ei ole küll ilmatu suur, kuid koosneb lojaalsetest jälgijatest, kelle kaasatus on ka praegu tõusuteel.
Kirjukoer – heade ideede jäljekutt
Edasi CV Keskusesse turundajat otsima? Seda me ei soovita. Tänapäeval on sotsiaalmeedia turundus liiga kompleksne – üks inimene ei saa olla hea copywriter, meediaplaneerija, disainer, fotograaf ja Facebooki kampaaniate looja. Kirjukoera tiim on sinu usaldusväärne juhtkoer, kelle võimekus väljendub mitmes erinevas valdkonnas. Jäljeküti kombel oskame kõige paremini töötavad ideed välja otsida ja sinu sotsiaalmeedia strateegiasse rakendada. Kirjuta meile, viime üheskoos sinu sotsiaalmeedia uuele tasemele.