Edevuse mõõdikud ehk vanity metrics – miks need ei peaks olema edu mõõduvahendid?

Sotsiaalmeedia ei ole enam pea kellelegi võõras mängumaa ning kriisiaeg pani veel rohkem ettevõtteid seda oma turunduses rakendama, sest tegu on muude kanalitega võrreldes alatihti soodsama ja tulusama variandiga. Ometi jääb ringi vaadates siiani silma mentaliteet nagu firma edu saaks mõõta pelgalt jälgijate arvuga või selle järgi, kui palju meeldimisi suudab postitus koguda. Kirjutame sellest, miks see kindlasti nii ei ole ja mistõttu ei peaks edevuse mõõdikud  olema edu mõõduvahendid

Mis on edevuse mõõdikud?

Vanity metrics ehk edevuse mõõdikute all peetakse sotsiaalmeedia turunduses silmas enamasti lehe jälgijate, meeldimiste ja ulatuse statistikat. Tegelikult pakuvad edevuse mõõdikuid ka kodulehed, kus selle kategooria alla võib liigitada näiteks lehe külastuste arvu. Paljud väiksemad ettevõtjad ja turundusvõhikud seavad endale eesmärkideks just neid numbreid jälgida ning suurendada, sest esiteks on need kergesti igalt poolt nähtavad ja teiseks ei ole nad teiste mõõdikutega eriti kursis. 

Miks sa ei peaks nendega oma edu mõõtma? 

Edevuse mõõdikuid on aga kerge manipuleerida. Jälgijaid ning meeldimisi saab kiiresti kasvatada mõnd uut õunatelefoni välja loosides, samas kui reachi aitab tõsta juba paarieurone rahasüst. Nende numbrite suurendamise eesmärk on põhjus, miks paljud lehed copy-paste loosimisi korraldavad, kus auhind ettevõtte endaga absoluutselt ei seostu. Usutakse, et eesmärk pühitseb abinõu ja suur fännibaas suurendab müüki või/ja bränditeadlikkust, kuid me ju teame, et see ei ole tihti tõsi. Me ise märkame oma tööalase huvi tõttu tihti lehti, kus on mängudega kümneid tuhandeid jälgijaid kogutud, samas kui tavapärased postitused jäävad igasuguse reaktsioonita. Samas orgaanilisel teel oma sotsiaalmeedia perekonda kasvatanud lehtede postituste all võib tihedamini vestlusi ja elu märgata. See on tegelikult ka sotsiaalmeedia põhieesmärk – sotsialiseeruda. 

Kuhu oma tähelepanu suunata? 

Nende numbrite asemel jälgi mõõdikuid, mis sotsiaalmeedias rohkem hinnatud nagu kaasatus või seostuvad sinu äriliste eesmärkidega nagu visit-to-lead conversion (kui suur osa külastajatest sooritas ostu). Kaasatus näitab lihtsalt öeldes inimeste postitusest tingitud tegevuste rohkust, see sisaldab endas nii postituste jagamist, kommentaare ja klikke. Kui sinu eesmärk on kasutada sotsiaalmeediat kodulehele suunamiseks ja müügi suurendamiseks, peaksid silma peal hoidma just klikkidel. Samas nagu eelnevalt mainitud, on kodulehe külastuste arv samamoodi edevusemõõdik, mistõttu tasub endale Google Analytics tuttavaks teha ja jälgida sealt visit-to-lead conversion statistikat, mis näitab palju külastustest tegelikult ka ostudeks muutuvad. 

Nende mõõdikute kasutamine aitab sul palju selgemalt ja eesmärgipärasemalt oma turundusstrateegiat hinnata ning muuta. 

Kuidas luua haaravat sisu? 

Eks ole mõned teada-tuntud käibetõed, kuidas luua põnevat sisu. Näiteks loo autentset sisu, kasuta orgaanilist pildimaterjali ja postita mõned korrad nädalas. Samas oleme seda meelt, et iga ettevõtte puhul tuleks luua individuaalne strateegia ja lähenemine. Oma ettevõtet ise turundades, ei ole inimestel aga tihti aega ega kogemust, et seda läbimõeldult teha. Siinkohal saame meie appi tulla. Kõrvaltvaatajana on Kirjukoeral palju kergem ära tabada, mis klient sinust sotsiaalmeedias kuulda ja näha tahaks, samas kui meie professionaalne pagas lubab meil seda hõlpsalt strateegia loomisel rakendada ning haukuda sisu, mis sinu tarbijatele korda läheb. Edukama sotsiaalmeedia strateegia jaoks kirjuta meile!