Facebooki reklaamid vs Google AdWords – kumba kasutada?

Facebooki reklaamid

Nii mõnigi turundusega alustav ettevõte soovib investeerida vaid ühte reklaamikanalisse, sest tegutsevad väga piiratud eelarvega ja soovivad vaid seda paremini töötavat lahendust. Eriti keeruline on otsustamine siis, kui täpselt ei mõisteta, mida erinevad teenusepakkujad endast kujutavad. Eesti turul on kõige populaarsemad reklaamikanalid Google AdWords ja Facebooki reklaamid. Sellepärast tutvustame neid allpool lihtsustatult ja toome välja mõlema platvormi tugevused.

Google AdWords

Nagu nimigi ütleb, on tegu Google enda reklaamikanaliga. AdWordsiga saad näidata reklaame Google otsingus ja muudes firma omatud või sellega koostööd tegevates platvormides. Makstud otsingutulemuste puhul kuvatakse sinu reklaami otsingumootorite tulemuste üla- või alaosas, kui kasutaja on sisestanud konkreetse märksõna. Orgaaniliste otsingutulemuste seas oma veebilehte promoda ei saa. Teine võimalus on end reklaamida läbi Google Display-võrgustiku, nii saad luua visuaalipõhisemat sisu, näiteks bännereid ja näidata neid Google’ga seotud ettevõtete lehtedel (ehk pea kõikel lehtedel internetis). Reklaami tasu sõltub vastavalt seadistusele selle klikkide või vaatamise arvust.

Peamine eelis on Google AdWordsi puhul asjaolu, et reklaami näeb vaid teenusest või tootest huvituv inimene, sest otsib sellega seotud märksõnu. Makstud otsingu tulemused sihivad potentsiaalseid kliente vajaduspõhiselt ja Google on number üks otsingumootor maailmas, mistõttu pakub see enneolematult suurt vaatajaskonda. 

Facebooki reklaamid

Ka Facebook kasutab Google’ga sarnaselt reklaamimiseks interneti, kuid keskendub sotsiaalmeedia platvormidele. Erinevalt tasulisest otsingust, kus ettevõtted leiavad kliendid läbi märksõnade, aitab Facebook firmal potentsiaalse klientuurini jõuda viimase huvide ja käitumise põhjal. Kuigi Facebooki enda otsingumootori kasutamine on suurenenud, ei ole otsijal tavaliselt erilist ostukavatsust. See-eest on tegu ühe populaarsema sotsiaalmeediaplatvormiga, mida kasutab igakuiselt miljardeid inimesi. 

Facebooki suurimaks eeliseks võib pidada täpsust, millega oma reklaame sihtida saad. See on võimalik kuna platvormi kasutajad jagavad seal igapäevaselt infot enda ja oma eelistuste kohta. See annab reklaamijatele enneolematu võimaluse leidmaks väga väikese raha eest spetsiifilised sihtrühmad, kellele suunata just neid kõnetavad müügisõnumid. 

Kumb on parem?

Neist kahest reklaamikanalist räägitakse tihti kui omavahel sõdivatest rivaalidest, kuid tegelikkuses ei ole see nii. Mõlemad platvormid tegelevad küll reklaamidega, aga teenivad väga erinevaid eesmärke. Võib öelda, et Google AdWords aitab sul kliente leida, samas kui Facebooki reklaamid aitavad klientidel sind leida. Ideaalne reklaamikampaania kasutaks seega ära mõlema kanali tugevused. Töökindla strateegia paika panemiseks võta meiega ühendust!