Kõrgem kaasatus laseb postitustel või reklaamidel paremini toimida. Mõõdikuna aitab see aga hinnata ja võrrelda reageeringut loodud sisule. Kaasatus annab märku, kas reklaamid on sihtrühma jaoks asjakohased, sest inimesed reageerivad tõenäolisemalt sisule, mis neid köidab ja kõnetab.
Mis on kaasatus täpsemalt?
Kaasatus ehk kihlus (engagement) on sotsiaalmeedia mõõdik, mis liidab kokku lehel, reklaamil või postitusel läbi viidud tegevused. Tavaliselt peetakse kaasatuse all silmas meeldimisi, kommentaare ja jagamisi. Samas võib laiemas laastus kaasatuseks pidada lehe jälgimist või sinu märkimist teiste postitustes ja story’des.
Näiteks kuulub Facebooki reklaami kaasatuse alla:
– jagamised;
– reaktsioonid;
– postituste salvestamised;
– kommentaarid;
– linkide klikid;
– lehe meeldimised;
– foto vaatamised;
– vähemalt 3-sekundilised video vaatamised.
Miks kaasatus oluline on?
Tänu Facebooki algoritmile näeb orgaaniliselt su Facebooki lehe postitusi umbes 5% jälgijatest, mis on meeletult väike number. Kuigi boosti ehk postituse võimendusega saab mingil määral sisu levikut suurendada, sõltub ka sel juhul selle ulatus just sihitud publiku kaasatusest.
Nõnda on kaasatus oluline, sest aitab sisul orgaaniliselt levida. Suurem reageering tähendab Facebooki (ja Instagrami) puhul, et algoritm hakkab näidatud huvi tõttu sisu rohkematele kasutajatele näitama. Jagamised, kommentaarid ja meeldimised aitavad postitusi või reklaame kuvada nimetatud tegevusi läbi viinud inimese võrgustikus. Lisaks näitab kaasatus ka publiku meelestatust, kui see on väike, ei paku loodud sisu inimestele suuremat huvi. Seega peaks kaasatus olema iga turundaja üheks eesmärgiks.
Kaasa oma publik!
Sisu ei tohiks postitada pelgalt otseseid müügitehinguid silmas pidades. Pikaajalise edu tagab publikuga suhestumine ja kõnetavate postituse või reklaamide loomine, sest kaasatud publik on ka sinu müügisõnumitele avatum.
Nii 2020. aastal kui ka järgmisel aastal on sotsiaalmeedia turundus üks tõhusamaid viise, kuidas oma äri edendada. Samas ei pruugi uue publikuni jõudmine alati lihtne olla ning õigeid tööriistu ja strateegiaid kasutamata jättes võib see ka kulukaks muutuda. Mitmed ettevõtted kasutavad ühe peamise turunduskanalina sotsiaalmeediat, aga on raskustes kaasava sisu loomisel, sest puuduvad selleks vajalikud erialased teadmised.
Kirjukoer aitab sotsiaalmeedia kaasatust suurendada ning leida teemad ja nurgad, mis publikut haaravad. Kui soovid oma sotsiaalmeedia kanalitele kõnetavat sisu, siis võta meiega ühendust!