4 nõuannet, mis aitavad ettevõtjal turundustegevusi läbi mõelda

ettevõtja

Turundus on kindlasti üks väljakutse, millega ettevõtja peab silmitsi seisma. Ettevõtjal võib olla suurepärane idee ja veel suurepärasem toode või teenus, kui seda aga ei osata tõhusalt turundada, siis tihtipeale ei pruugi see edukaks saada. Järgnevalt toome välja 4 nõuannet, mis aitavad ettevõtjal turundustegevusi läbi mõelda ja edukalt oma ideed müüa.

Tunne oma klienti. Loo oma tüüpilise kliendi portree

Üks suuremaid põhjuseid, miks toode või teenus ei müü, on see, et ei teata, kellele see on täpselt loodud. Loodav kliendipersoona on sinu ideaalne potentsiaalne klient. Kliendipersoona koostatakse reaalsetest andmetest, milleks on sinu kliendi haridus, tema võimalik karjäär, motivatsioon, eesmärgid ja mured. Selle koostamine võib tunduda alguses kasutu lisatööna, kuid tegelikult on see äärmiselt oluline. Kui sa ei sihi õiget publikut, on see üheks põhjuseks, miks sinu toode/teenus ei müü. Seega loo tegelike andmete ja turu-uuringute põhjal oma ideaalne kliendipersoona. Nii oskad suunata oma toote või teenuse reaalsete ostjateni!

Uuri, mida teevad konkurendid

Keskendu turundustegevusele seal, kus sinu potentsiaalsed kliendid aega veedavad. Selleks on vaja välja uurida oma võimalike klientide käitumist ja aru saada, kus nad oma aega veedavad. Analüüsi näiteks Facebooki või Linkedini gruppides olevaid kommentaare, kuidas inimesed reageerivad sinu konkurentide toodetele/teenustele. Samuti vaata ja analüüsi oma konkurentide Instagrami lehti. Eeltööd tehes on võimalik aru saada, kus sotsiaalmeedia kanalis sinu klient kõige rohkem aega veedab. See omakorda annab võimaluse oma turunduse eelarves olevat raha õigesse sotsiaalmeedia platvormi suunata. 

Ole järjepidev

 „Reklaam ju ei tööta“ ja „Ega tegelikult see Facebook ka ei tööta“. Kui uurida lähemalt, et millel selline arvamus põhineb, siis tavaliselt väidavad seda ettevõtjad, kes Facebooki on postitanud väga vähest aega või saatnud uudiskirju ainult paar korda. See ei ole võimalik, et müük tõuseb üleöö kõrgustesse. Siinkohal peab olema järjepidev: sotsiaalmeedias pidevalt postitama ja tegema reklaamikampaaniaid, saatma välja uudiskirju, tegema sisuturundust, kirjutama blogipostitusi ja parendama oma veebilehte. See kõik on selleks, et inimesed hakkaksid sind märkama ja neis tekiks usaldus sinu toote/teenuse vastu. Mida külvad, seda lõikad, aga see kõik võtab aega! 

Kogu andmeid

Kogu andmeid, et enda turundustegevust analüüsida, kasutades vähemalt kord kuus Facebook Insightsi, Google Analyticsit, Instagram Analyticsit ja/või Linkendin Analyticsit. Sealt tulevad andmed peavad olema sinu turundustegevuste põhituum – need aitavad teha otsuseid. Näiteks teed oma tootest/teenusest sotsiaalmeedia reklaamikampaania, arvates, et see toob kindlasti müüki. Kuid kas ka tegelikkuses on nii? Seda ütlevadki need kogutavad andmed, mis annavad sulle ülevaate klientide ostuharjumustest ning millised reklaamid töötavad ja millised mitte. Andmepõhiste otsuste langetamine on efektiivseim viis, kuidas oma toote/teenuse müüki kasvatada. 

Kui sa ikka hätta jääd, puudub aeg või inimesed, kes järjepidevalt turunduse rauda kuumana hoiaks, siis appi tuleb Kirjukoer! Meiega võta ühendust siin!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.