“Storytelling” ja selle olulisus ettevõtte turundustrateegias

storytelling

Lugude rääkimine, pärimuse edasi andmine ja jutustamine on aegade algusest inimkonna kokku toonud, nii füüsiliselt kui ka vaimselt. Turunduse kontekstis annab ettevõtte loo jutustamine ehk storytelling ülevaate ettevõtte kultuurist ja sellest, mida lubaduste täitmiseks tehakse. Loo jutustamine avab kui akna ettevõtte hinge ja näitab seda külge, millega tarbijad saavad samastuda.

Mida tähendab brändi loo jutustamine ehk “storytelling ”?

Brändi loo jutustamine on lühidalt öeldes üks turunduse meetodeid, millega tarbijad saavad emotsionaalset ühendust luua. See aitab ületada lõhet tarbija ja kaubamärgi vahel, näidates, kuidas ettevõte saab suhestuda igapäevaelu reaalsusega. Storytelling räägib loo ettevõttest, mis hoolib oma tarbijatest, tuues välja põhjuse, miks on toode/teenus loodud ja kuidas see minimeerib igapäevase elu valupunkte.

Jutuvestmine on kui sisuturunduse “tööriist”, mida on võimalik kasutada ettevõtte sõnumi edastamiseks. See on võimas sisuturunduse strateegia, mis aitab luua suhteid. Kui jagatakse lugu, millega tarbijad saavad koheselt samastuda, siis see tekitab neis huvi ja võetakse aega, et seda ettevõtet lähemalt tundma õppida.

Kuidas jutustada ettevõtte lugu?

Tähtis on loo ausus ja tõesus. Kui keegi saab aru, et lugu ei vasta tõele, siis saavad sellest varem või hiljem teada ka teised. See omakorda kahjustab ettevõtte mainet ja maine taastamine võtab aega. Lugu ei tohiks olla väga pikk, samas mida erakordsem, seda ka meeldejäävam. 

Näiteks:

– Räägi ettevõtte loomise põhjusest. Mis on firma loomise eesmärk?

– Toote või teenusega rahuloleva kliendi lugu. Miks ta sinu ettevõtte toodet/teenust eelistas konkurendi omale?

– Esita lugu, mis räägib, kuidas just selle toote või teenuse idee peale tuldi. Kuidas seda tehakse ja mis probleemi lahendab?

– Jaga oma ebaõnnestumisi. Ebaõnnestumine on tõend selle kohta, et oled andnud endast parima, kuid elus on alati tagasilööke, mis teevad tugevamaks! See aitab kaubamärgil suhelda tarbijatega sügavamal ja inimlikumal tasandil.

Ettevõtte missioon. Mis on see, mida soovid saavutada? Millistele igapäevastele valupunktidele sa lahendusi pakud?

Lood jäävad inimestele paremini meelde kui numbrid ja faktid. Reaalsetest lugudest on palju rohkem kasu, kui imalast reklaamklipist. Loo kaasahaarav sisu, millest saavad tulu nii ettevõte kui ka tarbijad.

Kokkuvõte

Lugude rääkimise ehk storytelling on äärmiselt mõjus vahend ettevõtte turundusstrateegias. Lugu ei ole võimalik kopeerida, selle loomine on tasuta ja selle jutustamine viib inimesed hetkeks niinimetatud jagatava loo maailma, kus tuntakse üksteisega emotsionaalset sidet.

Matts Heijbel on öelnud: 

“Kõik maailma inimesed istuvad ümber lõkete ja jutustavad teineteisele lugusid. Mõned lõkked on päriselt olemas, teised on kujundlikud ja osad neist virtuaalsed. Ettevõtted peaks olema nende lõkete juures ja oma lugusid jutustama, aga samamoodi ka kuulama, mida teised lõkke ümber räägivad.”