Me elame kiirel e-ajastul, kus internet ja digimaailm kasvavad igapäevaselt. Tänu sellele on ettevõttel oma toote või teenusega võimalus jõuda kiiresti oma potentsiaalsete klientideni. Kuna tänapäeval on saadaval palju erinevaid kanaleid ja platvorme, siis ettevõtte üheks peamiseks väljakutseks on õige turunduskanali valik, kus toodet/teenust reklaamida.
Mis on turunduskanal?
Turunduskanal on platvorm või taktika, mida kasutatakse turundussõnumi edastamiseks klientidele (sihtrühmale). Järgnevalt toome välja mõned kanalid, mille vahel on võimalik valida:
– otsingumootori optimeerimine (SEO) – hõlmab kodulehe SEO-d, mille eesmärk on tuua orgaanilist liiklust ettevõtte kodulehele läbi otsingumootorite;
– sisuturundus – hõlmab haridussisu avaldamist, optimeerimist ja jagamist;
– traditsiooniline turunduskanal – eesmärk on saada kajastust traditsioonilistes meediaväljaannetes (ajaleht, ajakiri, televisioon, raadio);
– veebireklaamid – see hõlmab platvorme, suhtlusvõrgustikke, displeireklaame, mille hind kujuneb välja kliki hinna põhjal (kui palju inimesi reklaami veebis vaatab ja mis on ühe inimese kliki hind);
– e-posti turundus – sihitud ja automatiseeritud e-posti kampaaniate kasutamine, mille läbi on võimalik sõnum viia õigete inimesteni;
– partnerturundus – ühisturundustegevus, mis toimub koostöös turunduspartneriga;
– sotsiaalmeedia turundus – see hõlmab tegutsemist erinevates sotsiaalmeedia platvormidel (Facebook, Twitter, Instagram ja LinkedIn);
– veebisündmused – see hõlmab üritusi nagu veebiseminarid, demod ja töötoad, mis viiakse läbi veebi tööriistade abil;
– võrguühenduseta sündmused – osalemine seminaridel, messidel ja laatadel.
Kuidas leida ettevõtte jaoks parim turunduskanal?
Selleks, et leida ettevõttele parim turunduskanal, tuleb eelnevalt läbi mõelda järgmised küsimused:
– Milline on minu ettevõtte sihtrühm?
– Uurida, millises turunduskanalis veedab kõige rohkem aega ettevõtte potentsiaalne klient?
– Mis on ettevõtte turunduseelarve?
– Kas eelarve võimaldab ettevõtte sõnumit edastada sihtrühmale?
– Kas ettevõttel on piisavalt vahendeid, et valitud kanalis järjepidevalt tegutseda?
Turunduskanaleid on mitmeid ning selle õige saad endale valida vaid sina ise, analüüsides ettevõtte teenust/toodet, turgu, sihtgruppi ja nende käitumist. Alustada tuleks vaikselt, valides ühe kindla kanali/platvormi, hakates sellega tegelema ja kui see on tööle saadud, siis võtta järgmine. Võimalik, et ettevõte peab läbima katse-eksituse etapi, et välja selgitada, millised kanalid töötavad ja millised mitte.
Õige turunduskanali leidmine on võimas viis ettevõtte potentsiaalsete klientideni jõudmiseks. Analüüsi turgu, mõtle ettevõtte potentsiaalsele kliendile, kelle probleemi soovid oma toote/teenusega lahendada ja leia enda jaoks see õige kanal! Kui jääd ise selle kõigega hätta, siis võta julgelt ühendust Kirjukoera sotsiaalmeedia agentuuriga.