Värvidel on inimesele suur mõju. Oled tähele pannud, kui istud sinise taeva all rohelisel murul, siis tunned ennast rahulikult? Või autoga sõites, vaadates punaseid liiklusmärke, tunned ennast kergelt ärevana? Need on ainult paar näidet paljudest, mida värv inimpsüühikale avaldab. Värvipsühholoogia uurib, kuidas erinevad värvid määravad inimese käitumise. Värvipsühholoogiat kasutatakse reklaamis ja turunduses emotsionaalsete reaktsioonide tekitamiseks.
Kuidas värvide kasutamine turunduses inimest mõjutab?
Värvide psühholoogia mõjutab inimeste käitumist ja otsuste tegemist. Inimesed on võimelised tegema mõne sekundi või minuti jooksul alateadlikke hinnanguid teise inimese, keskkonna või toote kohta ja värv mängib selles olulist rolli. Seda kasutavad oskuslikult ära kaubamärgid ja turundajad. Nad teavad, et teatud värvid ja toonid kutsuvad esile emotsioone ja panevad inimesi tegutsema. Logode, pakendite, siltide ja reklaami värvivaliku abil saavad kaubamärgid mõjutada tarbijaid impulsiivselt ostma ja panna neid valima endatoote konkurendi toote asemel.
Värvide tähendused turunduses
Punase värvi psühholoogia
Punane värv tekitab äreva tunde, mis on sobilik kauba/toote kiirmüügiks. See ergutab ka söögiisu, mistõttu kasutatakse seda tihti kiirtoidukettide puhul. Värv stimuleerib keha, tõstes vererõhku ja südame löögisagedust. See on seotud liikumise, põnevuse ja kirega. See paneb inimesi tegutsema. Näiteks kasutatakse seda palju veebisaitidel tegevusele kutsuvate nuppude puhul.
Rohelise värvi psühholoogia
See värv on seotud tervise, rahu, jõu ja loodusega. Seda kasutatakse kauplustes klientide lõõgastamiseks ja keskkonnaprobleemide väljatoomiseks. See stimuleerib ajus harmooniat ja tasakaalu.
Lilla värvi psühholoogia
Seda värvi seostatakse värvipsühholoogias tavaliselt tarkusega ja austusega. See stimuleerib nii probleemide lahendamist kui ka loovust. Samuti kasutatakse seda värvi sageli ilu- ja vananemisvastaste toodete reklaamimisel.
Sinise värvi psühholoogia
Sinine värv on meeste seas eelistatud värv. Selle tähendus on seotud rahu, vee, vaikuse ja usaldusväärsusega. Sinine pakub turvatunnet, vähendab söögiisu ja stimuleerib tootlikkust. Seda värvi kasutatakse turunduses kõige rohkem!
Musta värvi psühholoogia
Musta värvi seostatakse autoriteedi, jõu, stabiilsuse, enesekindluse ja tugevusega. See on kui intelligentsuse sümbol, mida tuleb kasutada targalt, sest vastasel juhul tekitab must inimestes vastumeelsust.
Halli värvi psühholoogia
Hall sümboliseerib praktilisuse ja solidaarsuse tunnet. Halli värvi peab kasutama ka targalt. Kasutades halli liiga palju, võib see tekitada depressiivseid tunded. Kasutades halli teatud detailide värvina, tekitab see “wow-efekti”.
Valge värvi psühholoogia
Valge värv on seotud puhtuse ja ohutuse tundega. Valge aitab kaasa loovuse tekkimisele. Efektne on kasutada valget vävi minimalistlikes logodes.
Parimad värvid turunduses
Ei ole olemas parimat turundusvärvi. Kõik sõltub brändi kuvandist, mis sõnumit soovid edastada (olgu see siis julge, kogenud, sõbralik, usaldusväärne või loominguline) ja reaktsioonidest, mida soovid klientides esile kutsuda. Üks on kindel – igale maitsele, stiilile ja emotsioonile on olemas sobib värv!
Kui saame sind turunduses aidata, siis võta meiega ühendust!