Lansseerimine sotsiaalmeedias – millele tuleks mõelda?

Toote lansseerimise kavandamine sotsiaalmeedias on suurepärane võimalus meelitada ligi uusi jälgijaid, teha müüki ja muuta oma olemasolev vaatajaskond klientideks. Edukas toote/teenuse lansseerimine sotsiaalmeedias nõuab aga hoolikat planeerimist ja ettevalmistust. 

Kirjukoer jagab näpunäiteid!

1. Määra lansseerimise eesmärgid

Enne, kui alustada planeerimisega, mõtle läbi, mis on lansseerimise põhjus ehk lõppeesmärk. Selleks võib olla toote/teenuse turuletoomine, kliendibaasi suurendamine, jälgijaskonnaga kihlumine, müügi suurendamine, brändi tuntuse tõstmine jne. Tuginedes lõppeesmärgile on võimalik luua korralik strateegiline lähenemisviis ja tegevuskava.  

2. Tuvasta oma jälgijaskond

Õige sihtgrupi tuvastamine on sotsiaalmeedia turunduses ülioluline. Sihtrühma tundmine annab vajalikku infot sisustrateegia ülesehitamiseks ja ka näiteks Facebook/Instagram reklaamide suunamiseks. Oma vaatajaskonna tuvastamiseks tuleb mõelda demograafilisele rühmale (sealhulgas ka vanus, millega potentsiaalne klient tegeleb, mis tööd teeb jne), kes ettevõte toodet või teenust kõige tõenäolisemalt kasutaks. Selleks, et õiget kliendipersoonat tuvastada aitavad kindlasti turu-uuringute läbiviimine ja konkurentsianalüüs. 

3. Sotsiaalmeedia profiilide seadistamine 

Nüüd, kui on teada, mida soovid saavutada ja millist klienti püüda, siis on aeg hakata tegelema oma sotsiaalmeedia profiilide seadistamisega ja optimeerimisega. Siinkohal tuleb läbi mõelda, kus asub sinu vaatajaskond ja millised suhtluskanalid pakuksid ettevõtte kaubamärgile kõige rohkem väärtust. Kui oled sobivad sotsiaalmeedia kanali/kanalid välja valinud, postita neis järjepidevalt!

4. Määra + rakenda oma strateegia

Kui eesmärgid, sihtrühm ja sotsiaalsed profiilid on olemas, siis nüüd on aeg oma strateegia ellu viia. Sotsiaalmeedia puhul on soovitatav rakendada läbimõeldud tasulist ja ka orgaanilist strateegiat. Orgaanilisest vaatenurgast on oluline pakkuda vaatajale sisu, mis on nende jaoks väärtuslik, samas seotud ettevõtte üldise missiooni või kaubamärgiga. Mida rohkem suudad vaatajaid oma sisupostitustega siduda, seda tõenäolisemalt saavutad soovitud tulemuse. Lisaks pakuvad sotsiaalmeediakanalid ettevõtte toote/teenuse reklaamimise võimalusi, mis on tasulised. Siinkohal tuleb täpselt läbi mõelda, millist makstud reklaami on soov oma vaatajaskonnale näidata, et toimuks eesmärgipõhine tegevus kliendi poolt. 

5. Mõõda ja analüüsi

Sotsiaalmeedia turundus on maraton, mitte sprint. Ajad, mil sisu seal maagiliselt levima hakkas, on möödas. Ettevõtte ülesanne on oma tooteid arukalt ja järjepidevalt turustada. Rakenda oma strateegia ja mõõda tulemusi kord kuus, kord kvartalis ja kord aastas, et teha kindlaks, kas eesmärgid on saavutatud (abiks on Facebook Insights). Lisaks analüüsi veebisaidi aktiivsust ja liiklust (abiks on Google Analytics), et saada selge ülevaade strateegia toimimisest ning leia kohad, mida on võimalik veel paremini teha. 

Kui jääd sotsiaalmeedias hätta, puudub aeg või inimesed, kes oleks valmis viima ettevõtte sotsiaalmeedia turunduse järgmisele tasemele, siis appi tuleb Kirjukoer! Meiega võta ühendust siin!