Miks on vaja Pixel Standard või Custom Events’id seadistada?
Eelmises blogi artiklis rääkisime, mis on Meta Pixel ja kuidas seda seadistada. Kui sa ei ole seda veel enda kodulehele lisanud, siis tee seda kindlasti, juhendi leiad SIIT. Sel korral kirjutame aga sellest, kuidas Meta Pixel Events tegevused seadistada, et saada täpsem ülevaade, mida külastajad kodulehel tegid. Kõik see info, mida Pixel koguda saab läbi Standard või Custom Events’ide kajastub hiljem ka sinu reklaamide statistikas. Reklaami tulemustesse tekib lisaks tavapärastele andmetele (levik, reaktsioonid, klikid jms) ka näiteks kontakti või blogi lehe vaatamise statistika. Kui sul on e-pood ja seadistad vastavalt ka ostu protsessiga seotud Standard Events’id, siis näed hiljem reklaamistatistikast ka seda, kui palju läbi selle reklaami veebilehele jõudnud külastajatest ka reaalselt ostu sooritasid. See võimaldab saada väga täpse ülevaade, millised reklaamid päriselt ka tulemusi toovad ning aitab tulevikus reklaame paremini planeerida.
Selleks on Facebook loonud 17 Standard Events’i ja võimaldab ka luua ise vastavalt oma eesmärkidele tegevuse ehk Custom Events’i. Kui esmalt Pixel luuakse tuleb automaatselt üldine lehe vaatamise Event (nimetatakse PageView event), mis on Pixeli baaskoodis juba sees. Ideaalis võiks siiski seadistada täpsema eesmärgiga event’i, et saada täpsem statistiline ülevaade.
Meta Pixel Events alla kuulub 17 Standard Events’i:
- Makseinfo lisamine makseprotsessi ajal.
- Toote ostukorvi lisamine.
- Toote lemmikutesse lisamine.
- Ürituse või uudiskirja jaoks registreerimine (registreerimine lõpetatud).
- Kontakti võtmine.
- Toote variatsiooni valimine (näiteks värvi või suuruse valimine).
- Annetamine.
- Asukoha leidmine.
- Makseprotsessiga alustamine (ostukorvile klikkimine).
- Kontakti loomine läbi kontaktivormi täitmise või toote/teenuse prooviversiooniga alustamise.
- Ostu sooritamine (tehing kinnitatud).
- Aja broneerimine.
- Otsing veebilehel või äpis.
- Toote/teenuse prooviversiooniga alustamine.
- Päringu tegemine.
- Toote või teenuse tellimine läbi kuu- või aastapõhise makse.
- Sisu vaatamine (näiteks maandumisleht või tooteleht).
Custom Events`id on tegevused, mida ei sobi eelnevate alla liigitada ning mille saab täielikult määratleda ise. Selleks, et Custom Events`i kasutada, tuleks luua ka Custom Conversion seadistus. Siia alla kuuluvad näiteks PDF-faili allalaadimised, maandumislehel oleva video vaatamised, kontole sisselogimine ja sooduskoodi kasutamine.
Antud artiklis me Custom Events`i ja Custom Conversion seadistusest lähemalt ei kirjuta, vaid peatume Standard Events’i seadistamise juures.
Enne Meta Pixel Events seadistamist testi Pixeli baaskoodi toimimist
Kõige esimene tegevus enne Meta Pixel Events seadistamist on Pixeli baaskoodi kontrollimine. Selleks mine Ürituste haldurisse (Events Manager), ava Pixel, mida tahad kontrollida ja vali Test events. Seal näed kastikest, kuhu saad kirjutada oma veebilehe domeeni (näiteks www.kirjukoer.ee) ja seejärel vajuta Open Website. Nüüd avaneb uus aken sinu veebilehega ja ka Test Events pisike aken. Kliki erinevatele lehekülgedele oma veebilehel ning jälgi Test Events aknas, kas igal lehe laadimisel on näha ka uut PageView Event´it. Kui Pixel ei tööta nii nagu vaja, tuleks seadistus üle vaadata kontakteerudes oma veebiarendajaga. Kui see osa on korras, siis saab liikuda edasi.

Lisaks tuleks ka veenduda, et veebilehe domeen on Meta jaoks kinnitatud, vastasel juhul ei pruugi Meta Pixel Events seadistamine olla võimalik. Üldiselt tuleb Ürituste halduri vaatesse ka teade, punase märgiga, et see on tegemata ja suunab otse domeeni kinnitama. Eraldi saab seda tegema minna ka Business Manageri alt valides vasakult menüüst Ettevõtte seaded (hammasratta ikoon), Brand Safety ning Domains. Selle tegemiseks on vaja arendaja abi või laadida veebilehele plugin, mis võimaldab lisada lehe HTML koodi <head> sektsiooni infot. Kui on olemas plugin, siis lihtsalt kopeerida seal olev meta tag ning lisada see lahtrisse, mis lisab ise selle veebilehe koodi <head> sektsiooni. Kui see on tehtud, siis vajutada Verify domain nuppu. Meta ise kirjutab, et see võib võtta kuni 72 tundi aega ning kui ei ole mõne aja möödudes kinnitamist toimunud, siis vajutada nuppu uuesti. Soovitame kõik võimalikud ühendamised kodulehega teha kohe kui veebileht on valminud ja ligipääsetav, sest siis on võimalik paluda arendaja abi, kui on vaja HTML koodi mõnda tagi lisaks lisada. Kuigi seda lihtsustavad ka pluginad, siis kõige kindlam oleks see otse koodi sisestada, sest nagu ikka pluginatega, võib ette tulla tehnilisi viperusi, mis ühendust segada võivad.

Lisame 2 Meta Pixel Events’i Kirjukoera veebilehe näitel
Järgnevas näites kirjeldame, kuidas Event Setup Tool’i abil saad seadistada Standard Event´eid ja parameetreid koodi muutmata. Standard eventi lisamiseks mine Ürituste haldurisse, vali loodud pixel ning vajuta Seaded. Nüüd keri allapoole kuni näed Events Setup sektsiooni ja vajuta Open Events Setup Tool nupule.

Nüüd on sul vaja sisestada oma kodulehe URL ning luua ühendus.

Siis avaneb sinu kodulehekülg ning väike aken vasakul üleval. Sealt on vaja valida Track New Button. Seejärel muutuvad sinu kodulehel erinevad nupud aktiivseks ning vali sealt mõni, mida soovid täpsemalt jälgida. Meie valisime näiteks Kontakt ja Blogi menüü nupud ning valisime vastavalt “Contact” ja “View content” events’id. Kui oled soovitud eventsid aktiveerinud, siis vajuta Finish Setup ja Finish.

Ja nüüd ongi eventsid ehk konkreetsd tegevused seadistatud ja sa hakkad oma Pixeli vaates nägema ka nende tegevuste statistikat. Lisaks muidugi tulevad tulemused ka sinu reklaamistatistika vaatesse Ads Manager’i alla.

Kui Pixeli ja Events’ide seadistamine on sinu jaoks liiga keeruline, siis anna meile oma murest teada kirjutades priit@kirjukoer.ee ning teeme vajalikud seadistused sinu eest. Meie sotsiaalmeedia agentuur Kirjukoer ongi loodud selleks, et aidata ettevõtjatel sotsiaalmeedias turundustegevusi ellu viia ja edukaid tulemusi saavutada. Kui aga meie juhendamisest oli abi, siis on meil selle üle väga hea meel. Auh!