Facebooki reklaam on väga tulemuslik viis oma ettevõtte tuntuse ja käibe kasvatamiseks oluliselt väiksema eelarvega kui teistes turunduskanalites. Seda juhul, kui sinu klient seal aega veedab ning tegutsed teadlikult. Enne kui reklaamimisega alustad veendu, et sul on lisatud ka Meta Pixel (endise nimetusega Facebook Pixel) ning kui ei ole, siis juhendi selle lisamiseks leiad SIIT. Miks minu Facebooki reklaam ei toimi? Seda küsimust on üksjagu ettevõtjaid või turundajad endalt küsinud. Siin kahjuks ühest vastust ei ole, sest turundus üldiselt tähendab katsetamist, testimist ja tulemuste analüüsimist ning põhjuseid võib olla mitu. Teisisõnu ebaõnnestumisi tuleb kõigil ette, kuid eesmärk on saada aru, mida teha paremini, et saavutada paremaid tulemusi. Loe lähemalt, kuidas reklaame teha ja mida tähele panna.
Facebooki kampaania loomine ehk üldise eesmärgi seadistamine
Sul peab olema Facebook Business konto ja Reklaamikonto (Ads Manager). Facebooki reklaamide tegemine käib läbi Reklaamihalduri (v.a Boost nupp, mis on saadaval ka Planneris ning avalehel postituste all). Reklaami tegemiseks vali vasakult ülevalt õige reklaamikonto ja vajuta + Loo nuppu. Esmalt lood kampaania (Campaign), seejärel reklaamikomplekti (Ad Set) ning alles siis reklaami (Ad). See on Meta reklaamide struktuur.
Nüüd tuleb sul valida reklaami eesmärk. NB! Mõtle eesmärk täpselt läbi, sest see peab toetama ka sinu ärilisi eesmärke. Oluline on hiljem tulemusi mõõta ning saada aru, kas reklaam toimis. Meta on hiljuti värskendanud eesmärkide valimise vaadet, kuid sisu on sama. Ehk siin etapis peab olema väga täpne ning valima variandi vastavalt, mida sa soovid saavutada. On see siis konkreetse toote müük, üldine bränditeadlikkuse tõstmine või kontaktide saamine. Siin on näha ka mõõdikute ülevaadet ehk mille eest täpsemalt maksad, näiteks sihtlehe vaated või klikid lingil. Vastavalt eesmärgile kuvatakse hiljem ka statistika. Soovitame näiteks jaekaubanduse puhul kasutada Teadlikkuse ehk Awareness ja e-poodide puhul Liiklus ehk Traffic eesmärke. Soodusmüük või Sales eesmärki tasub kasutada suuremate eelarvete puhul, kus ollakse nõus rohkem maksma ühe kliendi saamiseks.

Kampaania seadistustest saad lisada kampaaniale nime, vajadusel valida spetsiaalse valdkonna kategooria (näiteks töökuulutus), lülitada sisse A/B testimise võimaluse (pigem soovitame teha ise mitu reklaami testimiseks) ning eelarve strateegia. Siin pead otsustama, kas eelarve on päevapõhine või elueapõhine (kestab reklaamiperioodi). Meie soovitame esmalt alustada päevapõhise variandiga, sest see võimaldab saada stabiilsemaid tulemusi, kuna algoritm üritab eelarvet päeva lõikes maksimaalselt ära kasutada.

Facebooki reklaamirühma loomine ehk sihtgrupi määramine
Nüüd liigume edasi reklaamirühma (Ad Set) seadistamise juurde. Ühes kampaanias saab olla mitu sama eesmärgiga reklaamirühma, näiteks erinevaid sihtgruppe. Siin saad valida reklaami konversiooni asukoha (ehk kuhu inimesi suunad). Lisada, mis on tegevuse eesmärk, mis sinu jaoks konversiooni tegevus on. Saad lülitada sisse ka Dünaamiline Loovus võimaluse, mis paneb ise vastavalt parematele tulemustele sinu reklaami kokku, selleks on vaja lisada erinevat sisumaterjali, mida ta saab ise kombineerida (näiteks mitu pilti, pilt ja video vms). Kuid meie seda alguses ei soovita kasutada, nii on sul endal suurem kontroll, mida ja kuidas reklaami lisada. Kui eelnevalt sai valitud elueapõhine eelarve, siis tuleks seadistada ka reklaamiperiood.
Nüüd jõuame sihtgrupini ehk kellele see Facebooki reklaam suunatud on. Soovitame juba eelnevalt luua endale Facebook Business konto alla sobilikud sihtrühmad ehk Audience valmis, siis saad siin selle sammu kiiremini teha. NB! Ära tee seda osa suvaliselt, ole teadlik, kes on sinu klient ja uuri olemasoleva statistika põhjal nende demograafilist profiili. Soovitame kindlasti luua eraldi ka sinu ettevõttega seotud sihtgrupid ehk Custom Audiences. Üldise valiku puhul saad oma sihtgruppi määrata asukohapõhiselt, vanusegrupi põhjal ning täpsustada sihtgrupi huvisid. Kuid ära muuda sihtgruppi liiga kitsaks, näiteks huvidega, pigem hoia sihtgrupp laiem ja suuna täpsemalt hoopis reklaamteksti sees. Custom Audience tähendab, et sul on võimalik luua sihtgrupp, kuhu kuuluvad näiteks sinu konto jälgijad, postitustele reageerinud või videoid vaadanud inimesed. Kui Pixel on seadistatud, siis on võimalik luua sihtgrupp ka juba kodulehte külastanud, ostu sooritanud või kodulehel muud tegevust teinud inimestest. Nendele saab näidata reklaame, mis sobivad juba sinust teadlikule kliendile ning on seetõttu ka suurema konversiooni tõenäosusega.

Seejärel on võimalik valida asukohad, kus sinu reklaami näitama hakatakse. Siin pakub Ads Manager üsnagi palju võimalusi ning Facebook ise sooviks, et valiksid automaatse variandi, kuid saad ka ise neid valida. Näiteks, kas soovid kuvada reklaami kõigis seadmetes, ainult mobiilis või desktopis, Facebooki ja Instagrami uudisvoos, Marketplace-kategoorias, videovoos, Messengeris, storydes ja reelsides, Facebooki otsingutulemustes jne.
Facebooki reklaami loomine ehk reklaamisõnumi määramine
Viimasena jõuame reklaami sisu loomise juurde. Ühes reklaamirühmas saab olla mitu sama sihtgrupiga reklaami, näiteks erinevad tooted. Siin tuleks lisada kõik reklaamis kuvatav sisend ehk nii visuaalne kui tekstiline pool. NB! Soovitame eelnevalt otsida infot, millised visuaalid toimivad hästi ja kuidas kirjutada reklaamitekste. Sisuline osa on äärmiselt oluline heade tulemuste saavutamiseks. Visuaali osas on võimalik valida üksik pilt või video, karusell ehk mitmete piltidega variant ning kogum erinevatest visuaalidest. Siis tuleks kirjutada põhitekst, pealkiri ja kirjeldus ning valida CTA ehk Call to Action nupp. Lisaks soovitame kindlasti vaadata ka üle, kuidas sinu reklaam erinevates asukohtades kuvama hakkab ning muuta vajadusel ka kujundust, et reklaami sõnum tuleks välja. Eriti oluline on see näiteks Story, Reels ja Messengeri puhul.

Kui kõik eelnevalt väljatoodud info on lisatud, siis vajuta nuppu Avalda. Nüüd ongi sinu esimene Facebooki reklaam valmisTuleks arvestada, et Meta vaatab reklaami üle ja see võib võtta kuni 24 tundi, olenevalt nõudlusest võib minna ka kauem. Kui Facebooki reklaamide seadistamine on sinu jaoks liiga keeruline, siis anna meile oma murest teada kirjutades priit@kirjukoer.ee ning paneme reklaamid jooksma sinu eest. Meie sotsiaalmeedia agentuur Kirjukoer ongi loodud selleks, et aidata ettevõtjatel sotsiaalmeedias turundustegevusi ellu viia ja tulemusi saavutada. Kui aga meie juhendamisest oli abi, siis on meil selle üle väga hea meel. Auh!